Schmidts privatiserings tanker…………….

Jeg har i lang tid været bekymret for om der foregår noget i transportministeriet og især om transportministeren har styr på transporten i Danmark.

Men nu har den vise minister fostret en ide, som løser problemerne med togdriften i Danmark. Så ma man håbe ministeriet er bedre til at privatisere togdriften end ministeren er til at betale for sin regning på Hereford House på Vester Voldgade i København.

Der er ikke siddepladser nok, og der er ledig kapacitet på skinnerne. Så det vil være op ad bakke at forklare folk, hvorfor vi så ikke lader nogle flere tog køre. Det gør vi så nu,” fortæller transportminister Hans Chr. Schmidt (V) og sammenligner med, hvis der kun var et flyselskab, som fløj fra København.

Transportministeren går i front, for han opdaget DSB’s store forsinkelser i juleperioden og så ser han valget forude!

Derfor forsøger han sætte debatten på transportområdet, det han burde have gjort for længe siden. Han har i flere omgange bremset DSB i at drive forretning, senest da han lukkede ned for deres mobilselskab.

Nu da han har indset, der er behov for flere tog og siddepladser, så må han give DSB større frihedsgrader. Det er vel den bedste løsning for os, der har stået i kø her i juleprioden og ventet forgæves på det statsdrevne tog i sne og 16 graders frost, at vores transportminister opgiver sin detailstyring af DSB.

Den seneste bedrift fra transportministeren, det var at fjerne et 3 cifret millionbeløb fra DSB, der kunne være brugt til indkøb af togmateriel og bedre service! Samtidigt har han blandet sig i DSB’s reklame budget.

Men er transportministerens nye profil på togområdet andet end valggas, så giv DSB fri fra politisk indflydelse, det gælder specielt fra transportministerens ubændige ønske om profilere sig på dets bekostning og ustandselige indgriben i DSB’s forhold.

Det ser jeg frem til som bruger af DSB.

Share This Post

Skriv et svar