Er det Jyske Banks forretningsmoral?

Åbent brev til ordførende direktør Anders Dam, Jyske Bank

Er det Jyske Banks forretningsmoral?

Er det udtryk for god forretnings skik for din virksomhed – Jyske Bank, at din medarbejder Henrik Löwe rådgiver DR’s “forretningsmand” til at bosætte sig i London for at nyde godt af særlige gunstige skatteforhold for udlændinge hér.

 

Hvis han ønsker at være i Danmark mere end de 180 dage, loven sætter som grænse for udlandsdanskere, så har Henrik Löwe også løsningen på det: Nemlig et navnløst kreditkort, så Skat ikke kan opdage, at han bruger penge i Danmark.
(Og dermed overskrider opholdsgrænsen på 180 dage)

Det er specielt den sidste rådgivning jeg sigter på…….

Hvor længe vil Jyske Bank fortsætte med den rådgivning?

Hvor længe vil Jyske Bank fortsætte med salg af disse kreditkort,
hvis eneste formål er at omgå dansk skattelovgivning?

Med venlig hilsenFlemming Bjerggaard

Brevet er sendt til direktion@jyskebank.dk i dag klokken 12:20.

 

 Efterskrift!

Jeg er efterfølgende blevet opmærksom på følgende åbne brev.

Socialdemokraterne Emilie Turunen og Jeppe Kofod har skrevet et åbent brev til Jyske Banks øverste chef.

Læs det her.

 

Share This Post

Skriv et svar