Venstres Nyhedskanal skylder en forklaring…..

TV2’s dækning af SkatteGATE sagen fortsætter uændret, men I burde analysere Jeres dækning af sagen.

Det ville være en god vinkel at afdække hvorfor TV2 kørte en ukritisk kampagne alene på BT’s præmisser mod oppositionslederen og hendes engelske mand. En sag som ikke holdt på trods af en meget aktiv skatteminister og hans departementschef – begge med baggrund i et Venstre medlemskab.

tv2_news_logo
TV2 startede med ukritisk at bringe BT’s historie om Thorning parret.

Så tog TV2 BT’s chefredaktør Olav Skaaning i studiet, der fik lov at sælge sit blads sensation om Thorning/Kinnock parrets skatteforhold, uden at få kritiske spørgsmål fra TV2. Man har åbenlyst ikke bedrevet research på BT’s oplysninger fra TV2′ side, fordi det er en del af Venstre Pressen i Danmark og dermed er bladet troværdigt på TV2′ redaktion.

Derefter kom BT’s skatteekspert ( Jeppe Stokholm, som var aktivt Venstre medlem ) og fortalte hvorfor han som den eneste ekspert ( det nævnte TV2 ikke ) syntes Thorning/Kinnock parret skulle dømmes. Han glemte også at Stephen Kinnock var engelsk statsborger.

Hans “ekspert udsagn” fremstod som et parts indlæg for Venstres pressetjeneste og kunne nemt være forfattet på Venstres kontor i Holte.

Derefter for at styrke sagen mod oppositionslederen kom BTs redaktør på det tidspunkt Helle Ib i TV2 News studiet og kommentere på sagen, som “uvildig” ekspert. Hendes baggrund i Venstre er særdeles velkendt og hun er stadig en tro Venstre væbner.

Men jeres spin var ikke slut.

Så i gav Lars Løkke tale tid så han kunne kommentere sagen. En sag, som han senere forklarede i Skattekommissionen, at han INTET kendskab havde til!

VENSTRES LEDER VED MAN, HVOR MAN HAR…. en nødløgn i ny og næ skader ikke Venstres politik.

TV2’s research blev lukket ned af Peter Arnfeldts kone….
Så var der ingen der kunne finde daværende skatteminister Troels Lund Poulsens spindoktor Peter Arnfeldt.
Hverken TV2’s journalister, TV2’s helikopter eller TV2’s nyhedschef Ulla Østergaard (Peter Arnfeldts kone), der styrede jeres valg dækning,  kunne finde spindoktoren Peter Arnfeldt. Hun er pudsigt nok tidligere spindoktor for Lars Løkke.

Jeg mener der er mærkeligt konen Ulla Ø. ikke kan komme i kontakt med manden Peter Arnfeldt på en jagt i mobilen Nokia’s hjemland. Selvfølgelig kunne hun det, men hendes mand havde en dårlig sag, som forklarer hendes manglende evner på området. Jeg og mange andre mener det er manipulation fra nyhedschefens side.

Jeres dækning var lige ved at bringe Lars Løkke ind i statsministeriet igen, på trods af han var godt 6-7 % bagefter i meningsmålingerne få dage før valget og inden I startede Jeres dækning af parrets skattesag. En skattesag som kun eksisterede på BT og TV2’s redaktioner, samt i Venstres Partiorganisation og få Venstre ministerkontorer.

Men ikke alt kan styres fra TV2’s nyhedsredaktion og fra Venstres Pressetjeneste i Holte, så vikaren, daværende statsminister Lars Løkke Rasmussen, måtte aflevere nøglerne til Statsministeriet til Helle Thorning. Det skal TV2 ikke lastes for, for kanalen har gjort et godt usagligt stykke arbejde for Lars Løkke før valget i 2011.

Lige siden oktober 2011 har TV2’s nyhedstjeneste arbejdet målrettet på at ødelægge den nuværende statsministers troværdighed, for dermed at vælte den nuværende regering til fordel for en Venstre regering med Lars Løkke som leder.

Efter et længere abonnement på TV2’s kanaler, inklusiv TV2 News – er det tydeligt TV2 er styret af partiets Venstres ideologi. Det er ikke underligt, for stort set alle chefer har en baggrund i Venstres partiorganisation. Det har endda strakt sig vidt, at de har beordret “uheldige” indslag med Lars Løkke slettet fra TV2’s sendeflade.

Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke får konsekvenser for bestyrelsens sammensætning og den øverste ledelse på TV2, for jeg mener TV2 ligesom DR har en forpligtigelse til levering af en objektiv journalistik til seerne.

 

Share This Post