Rod i Lars Løkkes indberetninger ……..

til Moderniseringsstyrelsen skriver Berlingske.

lokke_smoler_small

Lars Løkke har siden november 2011 hævet efter vederlag for sine to år som statsminister. Alle indtægter øvrige indtægter skal trækkes fra dette  vederlag…

I forvejen har Lars Løkke været kreativ for sine indtægter for “Løkke Fonden”, hvor han har overført indtægter 372.000 kroner, som han har fået i foredragshonorar. For at få den konstruktion udført i praksis får han udbetalt et formands honorar på 20.000 kroner årligt. Det skal indberettes til Moderniseringsstyrelsen, hvilket det kniber med i følge Berlingske i dag.

Løkke Fonden beskæftiger sig med “Utilpassede drenge og deres vilkår”. Det er en rigtig god ide Lars Løkke søger hjælp som klient i denne fond med de sager han har omkring sine private forhold, hvor han har svært ved at skelne mellem private og offentlige midler.

Så er der diæter for lidt under 9.000 kroner, som han har “glemt” og endelig så spøger sagen om datterens ophold i Rio fortsat, selvom Venstres partiorganisation holder kortene tæt til kroppen. Der er vedholdene rygter om Venstres Partikasse har betalt hendes ophold, uden hun har bidraget med politisk arbejde under det!

Er det sandt, så skal det indberettes som indkomst til Moderniseringsstyrelsen, da hans datter ikke har en politisk platform der berettiger til ophold i Rio. Det er efter de foreliggende oplysninger endnu ikke sket. Men det kan være en “forglemmelse” fra Lars Løkkes side. Dem er der en del af!

Men som Berlingskes aktindsigt viser, har Moderniseringsstyrelsen måttet rykke Løkke fem gange for indberetninger. Se listen nedenfor.

1. Moderniseringsstyrelsen henvender sig første gang til Lars Løkke 21. september 2012 og beder om indretning af indkomst til modregning i eftervederlag.

2. Den 18. oktober sender Moderniseringsstyrelsen, hvad den ifølge Berlingske kalder en ‘rykker’.

3. Moderniseringsstyrelsen sender 26. november en ‘2. rykker’ med ny deadline: 3. december.Lars Løkke svarer – 10 dage efter den ny deadline – og beklager sit sene svar med flytning og dødsfald i familien.

4. Samme dag udbeder Moderniseringsstyrelsen sig yderligere oplysninger i forhold til Løkkes honorar fra Nationalbanken.

5. Moderniseringsstyrelsen rykker i ny mail 14. december 2012 Løkke for svarene vedrørende Nationalbanken-honoraret.

6. Den 3. januar sender Moderniseringsstyrelsen en ‘rykker’ for en afklaring om Nationalbanken. Lars Løkke giver samme dag samtykke til, at styrelsen kan kontakte Nationalbanken

Kilde: Berlingske og DR.dk

Share This Post

Ny fremgang for Helle og regeringen?

Perioden med dårlige meningsmålinger for Socialdemokraterne og statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) kan snart være slut.

Det mener en politisk ekspert, Peter Nedergaard, professor ved Institut for Statskundskab på Københavns Universitet, der ser lighedspunkter mellem Thornings-Schmidts midtersøgende politik og den politik, der gjorde partiet til det suverænt største under statsminister Thorvald Stauning for mere end 70 år siden. Det skriver Information.

Partiet havde dengang en tilslutning på over 40 procent af vælgerne. Nu er opbakningen raslet ned til 15-16 procent af stemmerne ifølge meningsmålingerne.

Han ser tegn i Socialdemokraternes aktuelle politik, som indikerer, at partiets ledelse er ved at føre Socialdemokraterne tilbage til dets oprindelige udgangspunkt.

Hvis man skal placere Staunings Socialdemokrati på den politiske akse i dag, var det efter min mening et midterorienteret Socialdemokrati“, siger Peter Nedergaard til Information.

Forskellen på Rød Blok og Blå Blok blev tydelig i denne uge.

Forskellen på Rød Blok og Blå Blok blev tydelig i denne uge.                 (Tryk billedet for større tekst)

Forskellen på på Rød Blok og Blå Blok blev tydelig i denne uge, hvor Lars Løkke (V) kraftigt undsagde regeringens dagpengeforslag. Han bragte sig dermed på kollisionskurs med sine egne vælgere og mange Venstreborgmestre, der roser regeringsforslaget.

Jeg er ikke i tvivl om regeringsforslaget bliver vedtaget med et stort flertal i Folketinget, for både Enhedslisten og Dansk Folkeparti vil stemme for det.

Dansk Folkeparti vil miste troværdig hvis partiet vælger at følge Venstre, for partiformanden har flere gange meldt ud hans forslag om forringelserne i dagpengeforliget under VK(O) regeringen skal være konjunkturbestemt.

Lars Løkke har stort set ikke bidraget til den politiske debat, men har forholdt sig afventende, for som han sagde ved regeringsoverdragelsen: “Nøglerne er kuns til låns“. Siden har han kun drømt om et nyvalg, der giver ham statsminister posten tilbage!”

Af hensyn til udviklingen af Danmark og dansk politik, så håber jeg det er en forfejlet positionering af Lars Løkke og ikke mindst han straffes for det på valgdagen om 2 år.

Venstres holdning til 30.000 mister deres forsørgelsesgrundlag:

Hos Venstres pressetjeneste er meldingen, at det er politisk ordfører Ellen Trane Nørby, der tager sig af spørgsmål om dagpenge.

EB.dk spørgsmål: “Er I modstandere af, at man sikrer de mange udfaldstruede danskere en ydelse?”
“Vi ønsker at sikre, at folk får et arbejde. Det er den varige løsning, og det er det håb, folk har. Derfor skulle regeringen have brugt kræfterne på, at der var blevet skabt flere arbejdspladser”, siger Ellen Trane Nørby.

Hun ved godt, der IKKE er arbejdspladser at få for de udfaldstruede og de dermed mister deres indkomst. Det er ren kynisme!

Frem til næste valg………

Jeg tror på den politiske ekspert, Peter Nedergaard, har fat i en pointe, for når regeringens politik slår igennem med en markant bedre økonomi og skabelse af flere danske jobs, så vil den blive belønnet for sin politik.

Berlingske har set skriften på væggen, for i denne uge kører avisen med en kampagne “Hvem fører reform kapløbet?”

Her skriver Berlingske: ” Lars Løkke skabte markant mere arbejdsudbud i sin tid som statsminister end den nuværende regering har formået. Det er vigtigt at huske, mener oppositionslederen. ”

Bemærk, der er tale om “ARBEJDSUDBUD” – ikke flere jobs eller flere beskæftigede…………

Regeringen under Lars Løkke Rasmussens ledelse tabte masser af arbejdspladser i Danmark. VK(O) regeringen mistede i perioden 2005 til 2008 arbejdspladser og det fortsatte under Lars Løkkes regering 2008 til 2011, hvor de mistede arbejdspladser under borgerlige regeringer nåede op på 180.000 arbejdspladser.

Det er ikke noget at prale af for Lars Løkke og den Blå Blok, det er er det man nærmest kommer på “landsforræderi”.

Derfor bruger Berlingske begrebet “Arbejdsudbud”, for fanden hytter sine egne om det så skal foregå på et useriøst plan. Det er længe siden Lisbeth Knudsen har været ansat på LO pressen.

Nu har hun som betalt lakaj forladt sig på at manipulere danskerne til at stemme på højrepartierne i Danmark.

Desværre, for jeg har altid set Lisbeth Knudsen som en professionel redaktør og leder af flere dagblade med høje etiske normer, men med den kampagne journalistik, som hun lægger for dagen nu på Berlingske, så har mistet min sympati og tro på hende.

I horisonten lurer der to afgørende reformer for regeringen, nemlig en sundhedsreform og en skolereform, hvor regeringen har mange nye visioner, men møder stor modvilje hos de praktiserende læger og skolelærerne, hvor begge parter forsøger at fastholde privilegier fra en svunden tid.

Lykkes det for regeringen at få landet dem på fornuftig vis, så sporer jeg også en betydelig fremgang for regeringen i meningsmålingerne.

 

Share This Post

BT’s kampagner er uhæderlig journalistik………

Den altoverskyggende BT kampagne i Olav Skaaning Andersens chefredaktør tid er Helle Thorning og Stephen Kinnocks personlige skatteforhold, som har kørt over flere år med meget lidt hensyntagen til sagens rette substans, men snarere et forsøg på karaktermord på oppositionslederen og senere statsministeren. Det er forbigået redaktionen på BT, at sagen er afsluttet, men den gik ikke Venstres og BT’s vej.

Dagbladet BT skriver den 23. juni 2010, at Stephen Kinnock ikke betaler skat i Danmark. Helle Thorning-Schmidt afviser flere skatteeksperters kritik med, at han “bor og arbejder” i Schweiz og er i Danmark færre end 180 dage årligt. Skat indleder en undersøgelse.

BT forsætter deres dækning af sagen baseret på enkeltstående vidneudsagn og ikke mindst “eksperter” som dækker BT’s formål af at ødelægge oppositionslederen politisk for at få genvalgt Lars Løkke Rasmussen der på dette tidspunkt er håbløst bagud i meningsmålingerne. Eksperter og vidneudsagn der taler for ægteparrets skattesag sorteres skånselsløst fra af redaktionen på BT.

Skat Københavns afgørelse i Helle Thorning-Schmidt (S) og Stephen Kinnocks skattesag landede på mystisk vis på dagbladet BT, en uges tid inden der blev udskrevet folketingsvalg i august 2011. Det skriver Berlingske 7. november 2012, der har de nye oplysninger fra anonyme kilder.

BT har kategorisk afvist at afsløre noget som helst over for den igangværende Skattesagskommission med henvisning til kildebeskyttelsen. Politisk betinget lækage. Oplysningen om, at BT-journalister fik kendskab til afgørelsen en uge før valgkampens start, kan meget vel betyde, at hensigten med lækken var at skade Helle Thorning-Schmidts valgkamp.

Der er her værd at bemærke chefredaktør Olav Skaaning Andersen, BT, stædigt har fastholdt lækken om skattesagen skete en uge før valget i 2011, det er en direkte løgn jævnfør oplysningerne til Berlingske.

Politiken, den 16. maj. 2012 : BT kampagne mod Henrik Sass Larsen og Tommy Kamp, Køge.
Socialdemokraten Henrik Sass Larsen går i frontalangreb på BT, efter at anklagemyndigheden har droppet tiltalen om bedrageri mod hans ven og partifælle, Tommy Kamp.

Jeg er i mild grad chokeret over, at man kan igennem et år kører en så altomfattende og svinsk kampagne, som BT har kørt baseret på nogle menneskers udsagn, hvorefter det viser sig, at de pågældende mennesker har løjet“, siger han.

BT fortsætter smædekampagne mod 3F:
3F Vejle fulgte vedtægterne og en advokatvurdering, da de udbetalte fratrædelsesgodtgørelse til den tidligere formand og næstformand, der var blevet afsat ved en mistillidserklæring. Alligevel bruger BT sagen som en del af deres kampagne mod 3F Vejle.
Ligesom tidligere baserer dagens artikel ”3F-chefer i Vejle forgyldt” sig kun på en enkelt navngivet kilde, der tidligere har været i konflikt med 3F Vejle. Som ekspert bruger BT en advokat, der siger, at begge synspunkter – også 3Fs – i sagen kan forsvares, og at det er svært at sige, hvem der har ret. Det tyder altså ikke på, at BT er blevet grundigere i deres research, selv om de tidligere har måtte erkende, at det var en direkte usandhed, at de skrev, at en 3F-medarbejder tog livet af sig i forbindelse med en retssag.

 

Disse eksempler er beviser på,  der drives uhæderlig journalistik på Dagbladet BT.

En kritisk journalistik er god og gavnende for demokratiet i Danmark og er det det bedste værn mod korruption og magtmisbrug i magtens korridorer. Men når BT bedriver uhæderlig journalistik og fra vælger ekspert udsagn, der strider mod bladet politiske mål at ødelægge oppositionslederen, så er det ødelæggende for det danske demokrati.

 

Hvad har BT af læsere?

Det har jeg undersøgt:
Kontrolleret oplagstal for BT 1. halvår 2012 – 59.401 aviser på hverdage. (-13%)
Kontrolleret oplagstal for BT 1. halvår 2011 – 66.547 aviser på hverdage. (-2,6%)
Kontrolleret oplagstal for BT 1. halvår 2010 – 68.372 aviser på hverdage.

Chefredaktør Olav Skaaning Andersen, BT

Chefredaktør Olav Skaaning Andersen, BT fra 1. februar 2010


Olav Skaaning Andersen er ansat som chefredaktør på B.T den 1. februar 2010 og må stå som ansvar for BT’s journalistiske profil. Der er værd at bemærke bladets oplagstal falder dramatisk, da Olav Skaaning Andersen har haft fuld indflydelse på driften af BT.

Wikipedia.dk skiver om Olav Skaaning Andersens profil:
” (Dele af) denne artikel er eller antages at være en selvbiografi. Det er imod Wikipedias normer og betyder, at artiklen helt eller delvis bør omskrives af en uafhængig person eller slettes. I mellemtiden anbefaler vi læserne at tage dette med i betragtning under læsningen”.

Journalistens fagfestival:

Til weekendens (Uge 45 -2012) fagfestival skal folketingets formand, Mogens Lykketoft, interviewe chefredaktør på BT, Olav Skaaning Andersen. Det kommer blandt andet til at handle om kampagne-journalistik.

Under overskriften “Hævnens Time” får fire politikere lov til at rette skytset mod chefredaktørerne til fagfestivalen. En af politikerne er tidligere statsministerkandidat for Socialdemokraterne Mogens Lykketoft, der skal interviewe Olav Skaaning Andersen, chefredaktør på BT.

Jeg vil afæske ham, hvilke principper han har for sin journalistiske linje og valget af ‘kampagne-temaer’ i BT og selvfølgelig konfrontere ham med nogle konkrete eksempler. Det sker med baggrund i mit ønske om, at medierne bidrager til at informere borgerne, så de er vel rustede til at udøve deres demokratiske rettigheder,” skriver Mogens Lykketoft i en mail til journalisten.dk.

Jeg håber Mogens Lykketoft kan afæske hr. Olav Skaaning Andersen sandheden om BT’s kampagner, men det er en stor opgave han har påtaget sig på mandag!

Share This Post

Skjulte skatteminister Troels Lund Poulsen ændret skattepraksis…..

Venstres skatteminister Troels Lund Poulsen skjulte ændret skatteprasis for at ødelægge politisk modstanders troværdighed.

Venstres skatteminister Troels Lund Poulsen skjulte ændret skattepraksis for at ødelægge politisk modstanders troværdighed.

Nu forsøger de borgerlige medier BT, Berlingske, TV2 og TV2 News igen at redde deres venner – skatteministrene Peter Christensen og Troels Lund Poulsen (og den grå eminence Lars Løkke) – med deres forsøg på at bringe statsminister Helle Thorning-Schmidt i miskredit i SkatteGATE sagen.

Hun afholder sig klogeligt fra at kommentere “SkatteGATE” så længe Skattekommissionen arbejder på at afdække sagsforløbet.

Problemet er Skat har ændret praksis, og ikke meldt det ud.
Men er det Venstres skatteministrene Troels Lund Poulsen og Peter Christensens ansvar?

De havde ansvaret for Skat i den tid, hvor praksis blev ændret!!! Det glemmer Berlingske at fortælle…………. og de andre Venstre venlige medier, som BT, TV2 og TV” News er også tavs om det, for det tjener ikke deres mål og hensigter, at oplyse de danske vælgere objektivt om det.

Så her er en pind til ekstra til deres “Magtmisbrug”. Begge havde mere travlt på at få Thorning dømt og dermed opnå genvalg for Lars Løkke Rasmussen og hans regering.

Daværende skatteminister Peter Christensen var meget aktiv i sin kritik og kaldte Helle Thorning-Schmidt og hendes mand Stephen Kinnock for skattesnydere.

Troels Lund forsøgte i det skjulte at stemple Stephen Kinnock for homoseksualitet. Han arbejdede meget aktivt for at få omstødt Stephen Kinnocks skattefritagelse, hvilket forklarer Skat ikke meldte den ændrede ændrede skattepraksis på området ud. Et arbejde, der gik langt ud over skatteministerens kompetence og normale arbejdsområde, blandt andet ved han lagde et betydeligt pres på Skatterådet, for at få det til at omstøde Skat Københavns afgørelse i skattesagen.

Kunne Troels Lund Poulsen fastholde den gamle praksis, så var der skattepligt for oppositionslederens mand! Det skriver Berlingske i dag!

Men i sidste ende, er det magtmisbrug fra de to Venstre skatteministres side, der har ført til Berlingske historie om Stephen Kinnocks skattesag, hvor TV2, TV2 News og BT som per rygmarvsrefleks har givet skattesagen ekstra gas, som den ikke fortjener!

Share This Post

Et forsinket tillykke!

I går den 10. september 2012 rundede tegneren Herluf Bidstrup 100 års dagen for sin fødsel.

 

 

 

Faktaboks.

Herluf Bidstrup (Født 10. september 1912, Berlin –  Død 26. december 1988) var en dansk kunstner. Ansat på den kommunistiske avis Land og Folk efter 2. verdenskrig frem til 1988. Uddannet som maler på Kunstakademiet. Har givet bidrag til bøger og tidsskrifterne Hjemmet Søndag, Kulturkampen og Social-Demokraten i mellemkrigsårene. Social-Demokraten og Ellen Hørups Forældrebladet under besættelsen, Frit Danmark efter besættelsen, han opholdt sig selv under hele krigen i USA.

Søn af dekorationsmaleren Hermod Gustav Bidstrup og Augusta Emma Bertha Schmidt. Debuterede som tegner på sin 20 års fødselsdag i 1932 i Berlingske Tidende, men havde allerede i en alder af 14 år haft to tegninger på med på en udstilling om børnekunst i Kunstboden i Hyskenstræde i København.

Modtager af Lenins Fredspris 1964, også modtaget Arbejdets røde fanes orden. I den tidligere Østblok bidrog han blandt andet til den sovjetiske avis Pravda.

Retrospektive publikationer:
Bid og Vid 1940-,
Bid og Vid 1982,
Satire og Humor 2004,
Tegninger gennem 20 år 1952.

Share This Post