Venstres hædersmand Troels Lund Poulsen!

Socialdemokraterne, De Radikale, SF og Enhedslisten har i en fælles erklæring indstillet venstremanden til en såkaldt næse, men de borgerlige partier har ikke kunnet tilslutte sig udlægningen af sagen.

De røde partier mener, at Troels Lund Poulsen skal have en politisk anmærkning i form af en næse for at overtræde sin tavshedspligt og afgive forkerte oplysninger til den kommission, der har undersøgt skattesagen.

De fire partier sammenfatter, at det er “stærkt kritisabelt, at de nævnte ulovligheder fandt sted” og ikke mindst tilføjer de, at “det politiske ansvar for ulovlighederne i sidste instans påhvilede den politiske ledelse af Skatteministeriet og dermed den ansvarlige minister på daværende tidspunkt“.

TLP_renset

Kommissionen tror dog ikke på Troels Lund Poulsens forklaring om, at han ikke interesserede sig synderligt for Helle Thorning-Schmidts skattesag.

Troels Lund Poulsen fik løbende orientering om sagen fra sin departementschef, Peter Loft, som holdt møder med Skat København. Samtidig viste Troels Lund Poulsen “væsentlig interesse” for et afgørende punkt for udfaldet af sagen, nemlig spørgsmålet om Stephen Kinnocks opholdsdage i Danmark – og det skete, mens sagen fortsat verserede i Skat København, skriver kommissionen i sin rapport.

Det er Venstre, Hans Christian Schmidt og chefideolog Claus Hjort Frederiksen ikke uvidende om. De havde en klar interesse i det blev lækket til BT og dermed indgik i valgkampen.

Det er klart skatteminister Troels Lund Poulsen foretog det beskidte arbejde på Venstres vegne sammen med Venstres Pressetjeneste, der havde brugt særdeles mange timer på at finde “stof” på Helle Thornings private forbrug på tøj og tasker.

Troels Lund Poulsen har selv forklaret, at han har videregivet rygter om Stephen Kinnocks mulige seksuelle orientering til sin særlige rådgiver Peter Arnfeldt og senere til sine to ministersekretærer. Derfor er det sandsynligt Helle Thornings skattepapirer også har indgået i denne “orientering” og dermed er klandet på BT’s redaktion meget belejligt til at ødelægge valget for hende og oppositionen, hvilket næsten lykkedes. Der var cirka 6.000 stemmer, der adskilte Rød og Blå Blok.

Hvis det ender med en næse til Troels Lund Poulsen – hvilket alt altså tyder på – vil det være hans anden af slagsen. I 2009 fik han som miljøminister en såkaldt “lille næse” for ikke at have besvaret et miljøspørgsmål fra Socialdemokraternes Benny Engelbrecht i tide og først efter, han på TV havde udtalt sig om samme emne,” skriver Jyllands Posten.

Se også artiklen “Thorning: Nogen har talt usandt i skattesagen“.

Ekstra Bladets leder i dag:

Fhv. skatteminister Troels Lund Poulsen (V) overtrådte sin tavshedspligt og løj over for Skattesagskommissionen. Det må man absolut ikke, så derfor vil regeringen, SF og Enhedslisten forsyne ham med en velvoksen politisk næse.

DET ER BILLIGT sluppet. Men Venstre er gået totalt agurk over, at nogen kan finde på at mene noget ufordelagtigt om den pæne Troels Lund, der efter partiets mening håndterede sagen om Helle Thorning og hendes mands skattesag 100 procent korrekt.

Det er lumpent. Det er en lodret skandale,” brølede Venstres indpisker Claus Hjort Frederiksen i timevis på TV2 News i går.

TLP_Leder_EB

GANSKE VIST fandt Skattesagskommissionen aldrig ud af, hvem der havde lækket skatteoplysninger om Stephen Kinnocks selvangivelse til BT, men de mange afhøringer gav et klart billede af en Venstre-skatteminister, der på alle måder ønskede at skade en politisk modstander.

Det er da også en kendt sag på Christiansborg, at Traktor-Troels, der er medlem af Lars Løkkes såkaldte tæskehold, har et indgående kendskab til beskidte tricks.

MEN HOS VENSTRE er han en hædersmand, som er udset til en central ministerpost, når/hvis Lars Løkke vinder næste valg.

Share This Post

TV2 News først med nyhederne ………..?

TV2 News er først med nyhederne 24 timer i døgnet fortæller kanalen os mange gange om dagen. Det kniber meget i perioder med at udfylde sendefladen, når der ikke er aktioner mod Charlie Hebdo i Paris eller andre steder i verden, hvor kanalen for billig penge kan sende hjem til Odense via Skype.

presseloge_25_jan_2015

Fotokollagen er et skærmprint fra TV2 News.

En populær udsendelse for mig er Presselogen der sendes søndag formiddag. Normalt synes jeg det er relevante emner der omtales der. I går søndag havde redaktionen ikke et relevant emne, eller i bedste fald manglede redaktionen det, så derfor greb man i brokkassen og fandt at begrebet “Side 9 pigen” i Ekstra Bladet var et emne til debat…..

janni_tv2_news

Studieværten Janni Pedersen kæmpede forgæves for at få noget ud af det emne. Hun provokerede Kristelig Dagblads repræsentant chefredaktør Erik Bjergager med ordene: “Som moralens vogter må du og Kristeligt Dagblad være mod “Side 9 pigen?

Han bed dog ikke 100% på den provokation…..

side9

Side 9 pigen i dag.

Det forarger mig ikke, men det forbavser mig at Ekstra Bladet fastholder Side 9-pigen. Det var noget avisen indførte i en tid, hvor synet på kvinder var helt anderledes end i dag. Det er gammeldags. Ekstra Bladet fremstår som om de ikke rigtig har forstået, at verden har flyttet sig,” siger Erik Bjergager til den provokation.

Ekstra Bladets Karen Bro forsvarer ikke overraskende begrebet “Side 9 pigen”.

“Side 9-pigen er en del af Ekstra Bladet, som der stadig er rigtig stor interesse for. I dag kan kvinder jo selv tage stilling til, om de har lyst til at smide tøjet i avisen,” siger Karen Bro, der er Ekstra Bladets  chefredaktør.

Alle står næsten i kø for at blive krænket, uanset hvad det handler om. Jeg synes ikke nødvendigvis det er fantastisk med seksualisering i det offentlige rum, men vi taler om en avis, du selv skal købe og slå op i. Hvis du ikke gider se det, så kig på noget andet,” siger Jørgen Ramskov, chefredaktør på Radio24syv.

Internettet flyder jo for eksempel over med tvivlsomme nøgenbilleder af både mænd og kvinder. I den sammenhæng fremstår Side 9-pigen nærmest lødig,” siger Naja Nielsen, chef for for TV-Avisen på DR.

Og min mening?
Jeg køber ikke Ekstra Bladet uanset om der er en “Side 9 pige” eller begrebet afskaffes. Men jeg forstår ikke, hvorfor der er piger, der stiller sig til rådighed som “Side 9 pige” for et yderst beskedent honorar. En optræden, der måske senere kan koste dem topjobbet i Mærsk eller lignende virksomheder.

Og jeg er ikke bedre end de fleste mænd, falder jeg over Ekstra Bladet i et ventelokale, så kikker jeg da på side 9…… 🙂

 

 

Share This Post

Saftig sex sælger reklamer for Blogger Delight………

Anonym blogger deler saftige sex-beretninger og date-erfaringer på Tinderslut.dk, skriver MX-Metroxpress i dag.

tinder_mx

En anonym kvinde midt i tyverne står bag en voldsomt populær blog om tilværelsen som single. Det er påstanden i MX og sågar Ekstra Bladet er hoppet med på den historie – Under overskriften “Tag mig bagfra: Hun blogger om sine Tinder-dates“.

En anonym, dansk kvinde, som kalder sig Tinderslut, afslører alle saftige detaljer fra hendes Tinder-dates, fortsætter Ekstra Bladet i dag………

Det er muligt hun afslører sine intime detaljer om hendes måske livlige sexliv, men det er en medarbejder hos firmaet “Bloggers Delight” der står bag navnet “Tinderslut.dk”, så reelt er der måske kun tale om et oversmart  reklame stunt, der skal tjene penge på reklamer til firmaet, der har andre spændende reklameprojekter udover firmaets blog division.

 

Her kan du komme tættere på Tinderslut.dk.

tinderslut_anonym

………..

Kvinden, som er midt i tyverne og bor i København, startede bloggen 1. september, og allerede nu er den så stor en succes, at hun tjener penge på den, skriver Metroxpress.

Der fortsætter: “Det første indlæg kom på nettet 2. september – og lynhurtigt blev Tinderslut inviteret til at være en del af et stort blog-netværk. Herefter fik hun positive ord med på vejen fra etablerede bloggere. Og nu tjener hun penge på, at læserne klikker på annoncer, på hendes side.

Men det er ikke det, der driver værket, siger hun. Kun nogle ganske få kender Tindersluts identitet.

Mine forældre ved, at jeg skriver den her blog. Jeg fortalte dem det, fordi der lige pludselig var en masse hype omkring det. Og så var jeg egentlig en smule stolt over det, så jeg havde brug for at dele det med nogen, siger Tinderslut“.

Metroxpress har ikke været kritisk i sin beskrivelse af bloggen og ej heller bedrevet dybdegående research, for blognavnet tinderslut.dk er først registreret som domæne den 26. september 2014. Men avisen har ret i hun bor midt i København.

Og avisen har ret i, at sex sælger bloggen, det er der mange eksempler på. En blog drevet af en pige, der viser lidt hud og samtidig er under 30 år får altid store besøgstal og dermed stor indtjening på annoncer. (Det kan godt vække en smule misundelse hos en ældre herre ) 🙂

Det er netop det firmaet Blogger Delight spiller på med sin “anonyme” blog……….

For god ordens skyld præciserer jeg kun kan bevise Christina Barré er registrant af domænet og medarbejder i firmaet Blogger Delight. Hun er velkommen til at afvise, om hun er den “anonyme” blogger her på min blog.

 

Share This Post

Mandag Morgen – Løftebruds regeringen er en myte………

Gennem otte måneder har medier, kommentatorer og politiske modstandere bombarderet S og SF med løftebrudsbeskyldninger. Det har bidraget kraftigt til de to partiers massive vælger- og tillidskrise. Men løftebrudsanklagerne skyder langt over målet, viser Mandag Morgens omfattende kortlægning af S-SFs valgløfter.

Ud af 315 fælles udspil er de 270 kommet med i regeringsgrundlaget, og 218 af dem har regeringen allerede taget initiativ til at gennemføre“, det skriver Ugebrevet Mandag Morgen  i dag.

Det overrasker mig ikke, at BT, Jyllands Posten, Berlingske og det ultra højreorientede nyhedsbrev “Den Korte Avis” med de to frafaldne socialdemokrater (Ralf Pittelkow og Karen Jespersen) har ført an i den hetz mod regeringen, der kun tjener et formål, at få “Lille Lars fra Græsted” til magten igen. Ekstra Bladet med det skrantende oplag startede den kampagne, for at øge oplagstallene.

Det er nok for meget forlangt af disse medier, at de begynder en redelig og objektiv journalistik om regeringens arbejde. Det er kun et effektivt middel mod det – UNDLAD AT KØBE disse dagblade. Det skal være min opfordring indtil der igen bedrives hæderlig journalistik på de nævnte dagblade.

Baggrund for analysen:
Mandag Morgen har kortlagt de mange fælles valgløfter fra Socialdemokraterne og SF før valget. Kortlægningen omfatter 315 konkrete forslag, der er fremsat i den økonomiske plan ”Fair Løsning 2020”, samt en række fælles udspil som bl.a. ”Tryghed om sundhed”, ”En ny start for folkeskolen”, ”En aktiv og ansvarlig udenrigspolitik”, ”Danmark har ikke råd til arbejdsløs ungdom”, ”Socialreform – det vil vi måles på” og ”KlimaDanmark 2050 – en energivision”.

Kortlægningen omfatter altså ikke enkelte S- eller SF-politikeres selvstændige forslag eller partiernes selvstændige forslag. Derfor kan der være løfter – brudte såvel som indfriede – der ikke indgår i Mandag Morgens kortlægning.

Mandag Morgen har sammenholdt forslagene med fremsatte lovforslag, regeringsudspil m.v. og kategoriseret dem i fire grupper:

”Indgår i regeringsgrundlaget”. Forslaget er en del af regeringsprogrammet, men endnu ikke taget op i en politisk proces.

”Påbegyndt”. Forslaget indgår i aktuelle forhandlinger, det er omfattet af et snarligt reformudspil, eller der er nedsat et udvalg, som skal kigge nærmere på det.

”Gennemført”. Forslaget er vedtaget ved lov eller på anden måde ført ud i livet.

”Løftebrud”. Forslaget indgår ikke i regeringsgrundlaget eller er droppet på et senere tidspunkt.

Mandag Morgen har kategoriseret de enkelte forslag ved hjælp af lovforslag, finanslovsaftaler, rapporter og samtaler med kilder i relevante organisationer, ministerier m.v.

Download hele analysen samt den omfattende dokumentation som pdf her

Share This Post