Togskandaler……. endnu en!

I går kørte jeg af Vestmotorvejen. Der så jeg en fuldt anlagt bane, der ikke bruges, vistnok fordi signalsystemet ikke er på plads!
 
For 10 år siden købte politikkerne et komplet udueligt tog i Italien. De første tog kunne ikke køre, eller kørte meget dårligt!
 
Alligevel opfyldte politikkerne kontrakten med det italienske firma AnsaldoBreda. Togene blev ombygget for mia. af kroner i Danmark.
 
Skal vi ikke lade politikkerne ude af togdrift i Danmark?
 
Lad DSB selv bestille tog, lad DSB tage sig af driften uden politisk indblanding.
 
Hvordan?
Giv DSB en selvstændig økonomi og et ramme beløb til togdrift i Danmark, nedlæg Bane Danmark.
 

Torsdag d. 21. mar. 2013 skriver EB.DK:

DSB fik leveret de første fire IC4-tog i 2006, og siden er der drypvis kommet tog, men alle har holdt mere eller mindre stille i lange perioder på grund af driftsproblemer. Og her godt 13 år efter kontraktens underskrivelse, er der stadig så store problemer, at DSB har truet med at annullere hele ordren, hvis ikke alt er leveret inden september i år.

Ekstra Bladet har været i kontakt med DSB – der undersøger sagen og vender retur senere.

Share This Post